Kennis en nieuws

We besteden veel tijd aan het ontwikkelen van nieuwe ideeën, nieuwe modellen en nieuwe tools. We volgen de ontwikkelingen in ons vak op de voet. Doen onderzoek en delen de resultaten. En lezen ons suf. Wat we interessant vinden, delen we graag met jou via dit blog. En natuurlijk plaatsen we zo nu en dan een nieuwsberichtje over onszelf en ons werk.

Ga het gesprek aan met je klant en ervaar de magie!

Vervolgens zijn er een boel mogelijkheden om aan de slag te gaan. We organiseren sessies met de interne experts. We verdiepen ons in uitkomsten van tests en feedback van de klant. We maken persona’s. We interviewen de medewerkers die heel goed weten wat ze doen, en voor wie ze het doen. We bespreken ambities, visie en strategie. We werken klantreizen uit en gaan in gesprek over alle stappen die een klant zet en zijn ervaring op dat moment. En met al die input vormen we een mening, zien we kansen voor verbetering, maken we plannen. Verheugen we ons op verbetering en ontwikkeling. Maar met alleen deze aanpak ontbreekt één cruciaal, onontkombaar, niet te vermijden, nuttig en noodzakelijk aspect: het gesprek […]

Lees meer

De 10 beste intranetten van 2017 wereldwijd

Organisaties schakelen steeds vaker externe expertise in bij het ontwikkelen van een nieuw intranet. En gebruikersonderzoek is – terecht! – niet meer weg te denken uit het ontwerpproces. Dit jaar verscheen opnieuw het Intranet Design Annual van de Nielsen Norman Group, met daarin een overzicht van de 10 beste intranetten van 2017 en de belangrijkste best practices dit jaar. En, ook heel leerzaam, wat maakt nou eigenlijk dat een intranet géén winnaar is?

Lees meer

Doelgroeponderzoek, persona’s, klantreizen en inzicht in de juiste content per klantreis voor de SER

De Sociaal-Economische Raad (SER) wil als kennisorganisatie de sociale partners, kroonleden, beleidsmakers, politici en burgers digitaal van effectieve informatie voorzien. Bovendien wil de SER duidelijker laten zien welke rollen hij vervult. Een nieuwe website moet dit allemaal inzichtelijk maken. Om te borgen dat de SER de nieuwe site klantgericht inricht, laat de Raad een uitgebreid kwantitatief en kwalitatief doelgroeponderzoek uitvoeren. Na een bureauselectie kwam Customer Revolution daarvoor als beste uit de bus.

Lees meer

Plan de juiste content op het juiste moment in de klantreis [stappenplan]

Je klanten hebben op verschillende momenten in de klantreis verschillende vragen of behoeften. Jij hebt – als het goed is – de antwoorden of de content die daarbij passen. Maar hoe bepaal je wat je moet bieden, in welke vorm en via welk kanaal? En wie binnen jouw organisatie heeft welke rol in het verstrekken van die content? Welke afdelingen en processen of systemen raak je? De interactieblauwdruk helpt je om alles in kaart te brengen en om je contentstrategie effectiever te maken.

Lees meer

Werk je klantreis uit in een serviceblauwdruk [stappenplan]

Organisaties zijn zich er steeds meer van bewust dat samen het gesprek aangaan over de klant en de klantreis past in de wereld van morgen. Hoe zorg je voor een geweldige ervaring voor je klanten? Hoe betrek je je collega’s op de voor- en achtergrond? En hoe zorg je er tegelijkertijd voor dat je klantgerichtheid in alle facetten van je eigen processen doorvoert? Daarvoor bestaat een ideale methode: het uitwerken van een serviceblauwdruk. Dit stappenplan helpt je op weg.

Lees meer

Een soepele klantreis én efficiënte processen: ga aan de slag en houd het praktisch

Je wil het je klanten zo makkelijk mogelijk maken, je communicatie effectief inzetten én alle bijbehorende processen efficiënt inrichten. Dan is het niet makkelijk om alle belangen op elkaar af te stemmen. Het een lijkt altijd ten koste van het ander te gaan. Initiatieven om alles tegelijkertijd te bereiken, sterven in schoonheid – meestal doordat een van de doelen tóch de overhand heeft. Maar het kán wel: met onderlinge verbinding, gedeelde uitgangspunten en met pragmatische methodes die oog houden voor klant- én organisatiebelang.

Lees meer

Klantreis bij complexe communicatie – masterclass op Logeion Cday

16258_C-Day17_logo_zonder_po_RGB

In een inspirerende masterclass op hét jaarlijkse communicatiecongres, Cday, delen Louise Nell (Universiteit Utrecht) en Boudewijn Bugter (Customer Revolution) inzicht en handvatten om de ideale klantreis rond complexe onderwerpen op te stellen. In dit geval gaat het om pensioencommunicatie, maar de sprekers slaan de brug naar andere complexe, ‘low interest’-onderwerpen. Het congres vindt plaats op 1 juni in Nieuwegein, en wordt georganiseerd door de beroepsvereniging voor communicatie, Logeion.

Lees meer

Jaaroverzicht 2016

Fijne feestdagen! Hoe was jullie jaar? Wij hebben ons het afgelopen jaar op mooie projecten gestort, en zijn trots op de behaalde resultaten. Nieuwsgierig? Lees dan vooral verder!

Lees meer

1 2 4