Onderzoek, strategie & innovatie voor maatschappelijke vraagstukken en publieke dienstverlening

We helpen organisaties met een publieke functie om taaie maatschappelijke vraagstukken op te lossen. Of om hun klanten beter te bedienen. Daarbij zijn alle interne en externe betrokkenen actief onderdeel van het innovatie- en ontwerpproces. Samen vergaren we inzicht, formuleren we een nieuw (toekomst)perspectief en ontwerpen we nieuwe interventies, interacties of processen. Door te begeleiden bij implementatie en de veranderingen die nodig zijn, realiseren we duurzame impact.

Of het nou gaat om een 'wicked problem' met maatschappelijke impact of om het innoveren van je dienstverlening – voor elk vraagstuk volgen we een beproefd proces, dat uiteraard is afgestemd op jouw specifieke vraag. De invulling kan dus verschillen, maar onze projecten doorlopen meestal de volgende fases:

Leefwereld begrijpen – Empathisch onderzoek

We helpen je om de leefwereld van mensen écht te begrijpen. We brengen in kaart hoe de thema’s, onderwerpen of vraagstukken mensen raken in hun dagelijks leven en (sociale) omgeving. En wat hun behoeften en verwachtingen zijn. We zorgen voor inzicht in hun perspectief, motivatie, houding, gedrag en ervaring. Zo achterhalen we waar kansen liggen voor verbinding, verbetering en innovatie. En laten we zien waar drempels liggen of knelpunten ontstaan.

Lees meer

Klantgericht werken en communiceren – Strategie & innovatie

We helpen je om je (digitale) dienstverlening en communicatie te verbeteren en te vernieuwen. We nemen je werk uit handen en helpen bij het ontwikkelen, implementeren en uitvoeren van je strategie. Met design thinking ontwerpen we klantgerichte services en communicatie. Met een praktische aanpak, training en coaching adviseren en begeleiden we je organisatie bij de veranderingen die nodig zijn. Zo zorgen we samen voor uitzonderlijke klantervaringen – in elk contact, op elk moment en via elk kanaal.

Lees meer

Zelf aan de slag, snel resultaat –Procesbegeleiding & workshops

Wil je samen met collega’s of stakeholders nadenken over een dienstverlenings- of communicatievraagstuk, en zoek je iemand om dat proces te begeleiden? Of wil je snel aan de slag met persona’s, klantreizen of het klantgerichter maken van je dienstverlening en communicatie, maar heb je geen tijd of budget voor een uitgebreid onderzoek- of adviestraject? Dan helpen we je graag met procesbegeleiding, workshops en inspiratiesessies.

Lees meer

Ontdek hoe wij jou kunnen helpen

Sta je voor een taai maatschappelijk probleem? Wil je je dienstverlening verbeteren of innoveren? Wij onderzoeken, adviseren, ontwerpen en implementeren oplossingen met impact. Ook 'losse' onderzoeken, korte adviestrajecten en design sprints kunnen waardevol zijn. Boudewijn vertelt je graag meer!

Contact

Of bel Boudewijn Bugter 06 24 24 68 58