Louise is nieuwsgierig, vasthoudend en geïnteresseerd in wat mensen beweegt. Eigenschappen die ze als onderzoeker combineert met een scherp oog voor het belang van onze opdrachtgevers en hún klanten. Gelooft dat service en communicatie valt of staat met weten wat je klanten nu eigenlijk écht nodig hebben, ervaren en willen. Gebaseerd op feiten, niet op aannames. Als wetenschapper is ze er dan ook op gebrand om vraagstukken onafhankelijk en onbevooroordeeld te benaderen. Maar naast wetenschapper is Louise gepokt en gemazeld in de praktijk. De kennis en conclusies uit haar onderzoek vertaalt ze dan ook in concrete adviezen. En zorgt voor een begrijpelijke en effectieve uitvoering daarvan.

Achtergrond en ervaring

Louise was voor haar komst naar Customer Revolution promovendus en docent Onderzoeksvaardigheden aan de Universiteit Utrecht. Het promotieonderzoek waarmee ze haar doctorstitel (PhD) behaalde richtte zich op pensioencommu-nicatie. Het maakte inzichtelijk hoe de informatieverstrekking aan pensioen-consumenten beter en effectiever kan worden ingericht. Naast dit onderzoek begeleidde ze studenten bij het uitvoeren van afstudeeronderzoeken en schrijven van bachelorscripties. Louise kent behalve de wetenschap ook de praktijk van dichtbij: voor haar promotieonderzoek werkte ze een aantal jaar als contentspecialist, adviseur en (UX-)onderzoeker bij een van de grotere communicatie- en internetbureaus. Ook was ze (eind)redacteur van Frankwatching.com.

Volg Louise

Louise publiceert, spreekt en traint regelmatig op het gebied van (pensioen)communicatie, onderzoek en UX-research, digitale strategie, communicatie en (digitaal) klantcontact. Volg bijvoorbeeld haar blogs op Frankwatching. Of volg haar op Twitter (@LouiseNell) of LinkedIn.