We besteden veel tijd aan het ontwikkelen van nieuwe ideeën, nieuwe modellen en nieuwe tools. We volgen de ontwikkelingen in ons vak op de voet. Doen onderzoek en delen de resultaten. En lezen ons suf. Wat we interessant vinden, delen we graag met jou via dit blog. En natuurlijk plaatsen we zo nu en dan een nieuwsberichtje over onszelf en ons werk.
Echte klantgerichtheid begint met de juiste mentaliteit. Want boven alles is de klant voorop stellen een mindset. Je verantwoordelijk voelen voor het resultaat van de hele klantreis. Voor de ‘voorkant’ én voor de organisatie erachter. Dus: hoe organiseer je klantgerichtheid? En hoe maak je ieders bijdragen meetbaar?
Hoe kunnen gemeenten hun dienstverlening verbeteren? Die vraag beantwoordt Boudewijn Bugter in deze editie van de Frankwatching-podcast. Beluister de podcast hier.
Organisaties moeten zich omvormen tot netwerken en informatie laten stromen. Intranet faciliteert, intranetmanagers worden ‘change agents. Inzicht en inspiratie op Congres Intranet 2015.
Op de nieuwe toptakenwebsite van de Provincie Zeeland kunnen bezoekers informatie makkelijker vinden. Aansprekend, mobile-first design en toegankelijke tekst zet klanten centraal. Wij verzorgden contentstrategie, design en content. De Provincie verzorgde zelf de technische realisatie. Op vrijdag 9 januari 2015 ging de site live.
De manager Dienstverlening van de gemeente Molensloot had de dienstverlening en kanalen ingericht op basis van wat ze dacht dat inwoners en bedrijven nodig hadden. Toch zei haar gevoel haar dat het beter kon. Daarom zette ze 6 stappen, die de dienstverlening ingrijpend verbeterden.
Je hebt een toptakensite ontworpen en gebouwd. Dus kom maar op met dat instant succes! Sorry, zo werkt het niet. Je moet hard werken, scherp kiezen, prioriteiten stellen. En ‘nee’ durven zeggen. Kortom: goed managen. En zorgen dat je organisatie de juiste mindset heeft.
Succes met toptaken boek je door te managen als een ninja, vertelde Boudewijn Bugter van Customer Revolution een zaal vol geïnteresseerde toehoorders op het Congres Toptaken. Bekijk hier zijn presentatie
Eindelijk is de waarde van je digitale werkomgeving voor medewerkers top of mind, in plaats van praten over tools. ‘Adoptie’ gaat immers niet over gebruik van tools, maar over gedeeld besef van nut en noodzaak. De 6e editie van het Congres Intranet ging meer dan ooit over de menselijke maat. De belangrijkste inzichten op een rij.
In de recent verschenen 8e editie van haar intranet trendrapport introduceert Jane McConnell een scorecard en volwassenheidsmodel, waarmee je kunt bepalen waar je staat en wat je nog moet doen om verder te komen. Hoe kun je er mee aan de slag en waar moet je op letten?