Kennis en nieuws

We besteden veel tijd aan het ontwikkelen van nieuwe ideeën, nieuwe modellen en nieuwe tools. We volgen de ontwikkelingen in ons vak op de voet. Doen onderzoek en delen de resultaten. En lezen ons suf. Wat we interessant vinden, delen we graag met jou via dit blog. En natuurlijk plaatsen we zo nu en dan een nieuwsberichtje over onszelf en ons werk.

6 bouwstenen voor enthousiaste klanten én medewerkers

Ambitieuze bedrijven en overheden rusten niet voordat ze van een tevreden klant een enthousiaste klant hebben gemaakt. Want enthousiaste klanten zijn loyaler en bevelen je aan. Maar buiten winnen, begint binnen. De medewerkers van je organisatie maken immers je beloftes aan klanten waar. Echt enthousiaste medewerkers zullen je bovendien óók aanbevelen. Zo kun je op alle terreinen groeien. De 6 bouwstenen in dit artikel helpen je te werken aan enthousiaste klanten en medewerkers.

Lees meer

Masterclass op Logeion Cday

In een inspirerende masterclass op hét jaarlijkse communicatiecongres, Cday, geven Boudewijn Bugter en Natanja de Bruin ambitieuze communicatieprofessionals inzicht en handvatten om hun organisatie klantgerichter te maken. Het congres vindt plaats op 9 juni in Nieuwegein, en wordt georganiseerd door de beroepsvereniging voor communicatie, Logeion.

Lees meer

Marketing: maak het persoonlijk & word fan van je klant [cases]

Je bereikt je klant door een persoonlijke relatie met hem aan te gaan, emotie terug te brengen in je marketing, kritisch te kijken naar je content én door te meten. Dit artikel geeft je vele tips en tricks om ervoor te zorgen dat customer centric denken, sturen op emotie, personalisatie en segmentatie nóg beter tussen de oren komt te zitten.

Lees meer

Bepaal je serviceprincipes & maak je klant gelukkig

Hoe maak ik mijn klant ongelooflijk blij – op alle mogelijke manieren? Veel organisaties denken goed na over klantvriendelijkheid. Maar het werkt pas écht als dienstverlening en klantgerichtheid in de genen zitten bij al je medewerkers. Het opstellen van serviceprincipes kan daarbij helpen.

Lees meer

Customer experience: ga zelf mee in de klantreis

Om tevreden, loyale, terugkerende, gelukkige klanten te krijgen en te behouden, is het van (groot!) belang dat je ze vooropstelt in alle organisatieprocessen. En ga met ze mee op hun klantreis. Een recensie van het boek ‘CEX Sells’.

Lees meer

Klantgerichtheid is een mindset – en dat kun je organiseren

Echte klantgerichtheid begint met de juiste mentaliteit. Want boven alles is de klant voorop stellen een mindset. Je verantwoordelijk voelen voor het resultaat van de hele klantreis. Voor de ‘voorkant’ én voor de organisatie erachter. Dus: hoe organiseer je klantgerichtheid? En hoe maak je ieders bijdragen meetbaar?

Lees meer