Kennis en nieuws

We besteden veel tijd aan het ontwikkelen van nieuwe ideeën, nieuwe modellen en nieuwe tools. We volgen de ontwikkelingen in ons vak op de voet. Doen onderzoek en delen de resultaten. En lezen ons suf. Wat we interessant vinden, delen we graag met jou via dit blog. En natuurlijk plaatsen we zo nu en dan een nieuwsberichtje over onszelf en ons werk.

Personalisatie, digital transformation & 3 andere online trends voor 2017

De pepernoten liggen al in de winkel. En ik ben van mening dat, als dat al in september mogelijk is, we best begin oktober de vrijheid kunnen nemen om alvast een blik te werpen op de voorspelde online trends in 2017. Brengt 2017 iets verrassends? Neuh. Is het wel goed om dit artikel te lezen? Uiteraard. Al is het maar om je plannen voor het komende jaar vorm en inhoud te geven. Want het nadert met rasse schreden!

Lees meer

Werkzoekenden in Rotterdam beter helpen om een baan te vinden

De gemeente Rotterdam staat bekend om haar actieve aanpak rond de bijstand. In een breed programma van activiteiten, dat volgt uit de gemeentelijke visie op werk, past onder meer het vernieuwend kijken naar werkzoekenden. Met persona’s en het in kaart brengen van de kenmerken, kansen en mogelijkheden van verschillende typen werkzoekenden, ontwikkelt Rotterdam handvatten om hen beter te helpen een baan te vinden. Customer Revolution ondersteunt hierbij.

Lees meer

Klantgerichter werken? Je medewerkers weten precies wat er moet gebeuren

Als je echt klantgericht wil werken, moeten alle medewerkers snappen voor wie en waarom ze hun werk doen. En echt willen bijdragen aan (verbetering van) de dienstverlening. Maar here’s the thing: dat weten en willen ze allang. Sterker nog: ze borrelen van de ideeën. De truc is alleen om hen écht te betrekken. Ga daarom het gesprek aan, en zorg voor inzicht in hun ideeën. En ga dan samen aan de slag met verbeteren. Een aantal handvatten op een rij.

Lees meer

Employee journey: buiten winnen, begint binnen

Om je dienstverlening doorlopend te verbeteren, heb je inzicht nodig op verschillende terreinen. Je moet je organisatie echt doorgronden en haar speelveld van haver tot gort kennen. De customer experience en klantreis mogen geen geheimen voor je hebben. Maar dat geldt ook voor de employee experience en employee journey, want alleen met bezielde medewerkers kun je gestructureerd werken aan betere resultaten en enthousiaste klanten. Kortom: welke inzichten heb je precies nodig? Hoe achterhaal je ze? En hoe leg je ze vast?

Lees meer

Website Huis voor klokkenluiders live

Klokkenluiders kunnen vanaf maandag 4 juli terecht bij het Huis voor klokkenluiders voor vertrouwelijk advies, vragen en steun. Een belangrijk deel van hun oriëntatie op hun mogelijkheden gebeurt online. Wij ontwikkelden binnen een maand een goed beveiligde, goed vindbare website met heldere content.

Lees meer

6 bouwstenen voor enthousiaste klanten én medewerkers

Ambitieuze bedrijven en overheden rusten niet voordat ze van een tevreden klant een enthousiaste klant hebben gemaakt. Want enthousiaste klanten zijn loyaler en bevelen je aan. Maar buiten winnen, begint binnen. De medewerkers van je organisatie maken immers je beloftes aan klanten waar. Echt enthousiaste medewerkers zullen je bovendien óók aanbevelen. Zo kun je op alle terreinen groeien. De 6 bouwstenen in dit artikel helpen je te werken aan enthousiaste klanten en medewerkers.

Lees meer

Masterclass op Logeion Cday

In een inspirerende masterclass op hét jaarlijkse communicatiecongres, Cday, geven Boudewijn Bugter en Natanja de Bruin ambitieuze communicatieprofessionals inzicht en handvatten om hun organisatie klantgerichter te maken. Het congres vindt plaats op 9 juni in Nieuwegein, en wordt georganiseerd door de beroepsvereniging voor communicatie, Logeion.

Lees meer

Marketing: maak het persoonlijk & word fan van je klant [cases]

Je bereikt je klant door een persoonlijke relatie met hem aan te gaan, emotie terug te brengen in je marketing, kritisch te kijken naar je content én door te meten. Dit artikel geeft je vele tips en tricks om ervoor te zorgen dat customer centric denken, sturen op emotie, personalisatie en segmentatie nóg beter tussen de oren komt te zitten.

Lees meer

Bepaal je serviceprincipes & maak je klant gelukkig

Hoe maak ik mijn klant ongelooflijk blij – op alle mogelijke manieren? Veel organisaties denken goed na over klantvriendelijkheid. Maar het werkt pas écht als dienstverlening en klantgerichtheid in de genen zitten bij al je medewerkers. Het opstellen van serviceprincipes kan daarbij helpen.

Lees meer