Succes boeken met toptaken? Managen als een ninja – Customer Revolution from Boudewijn Bugter
Bekijk de presentatie op SlideShare.

Congres Toptaken in Utrecht

Boudewijn gaf deze presentatie op 22 april 2014 op het Congres Toptaken in Utrecht, dat bezocht werd door meer dan 150 online professionals van overheden en bedrijven. Congres Toptaken werd georganiseerd door Sabel Online en ezCompany.

Zelf aan de slag met toptaakmanagement? Goed gereedschap is het halve werk

Wil je zelf aan de slag met toptaakmanagement? Met deze twee tools kun je slim en scherp managen op basis van toptaken.

ToptaakMonitor

De eerste tool die we van harte aanraden, is ToptaakMonitor. ToptaakMonitor is een onderzoekstool die speciaal is ontwikkeld om toptakenonderzoek te doen. Het is daar met afstand de beste tool voor, die realtime inzicht biedt in de resultaten. Hij meet bovendien de Customer Effort Score in relatie tot toptaken en kan NPS-onderzoek faciliteren. Voor gemeenten is dit NPS-onderzoek zelfs gratis!

Maar as we speak werkt Customer Revolution aan het doorontwikkelen van de onderzoekstool tot een échte monitoringtool, die doorlopend vanuit klantperspectief inzicht biedt in de performance van je organisatie op toptaken. Ja, inderdaad,  ‘van je organisatie’. ToptaakMonitor meet namelijk óók de klantervaring bij de balie en aan de telefoon.

Meer weten? www.toptaakmonitor.nl.

ToptaakManagement Canvas: praktische managementmethode geeft handvatten voor dagelijks beheer

Bij Customer Revolution werken we met een praktische methode om van langetermijnvisie en -strategie te komen tot wat je vandaag moet doen om je einddoel te halen. Onze methodiek draait om focus en om het stellen van duidelijke prioriteiten. En dat lukt je weer beter als je de grote, gedurfde ambities niet vanuit het einddoel benadert, maar vanuit waar je vandaag staat.

We ontwikkelden op basis van onze methodiek – die zelf overigens weer gebaseerd is op een aantal beproefde bedrijfskundige managementmodellen, zoals de Rockefeller Habits van Verne Harnish en de Big Hairy Audacious Goal (BHAG) van Jim Collins – een handige tool: het ToptaakManagement Canvas. Met dit canvas verzamel je alle belangrijke strategische keuzes en uitgangspunten op 1 poster. Die hang je aan de muur, en zo heb je altijd in het vizier wat je wanneer moet doen. Hieronder zie je een (leeg) voorbeeld van ons ToptaakManagement Canvas (klik op de afbeelding om te vergroten).

ToptaakManagement Canvas | Copyright Customer Revolution